Ludzie, którzy zdecydowali się spróbować coworkingu, zazwyczaj bardzo chwalą sobie kulturę organizacji pracy, jaka tam obowiązuje. Podstawową zasadą jest nierozpraszanie innych. Choć coworking z definicji oznacza pracę wśród innych osób, musimy zapewnić sobie ciszę i odpowiednie warunki – zupełnie inaczej niż np. w korporacji. Należy wyciszyć telefon, w biurze można przeprowadzać jedynie krótkie konwersacje.
Dobrym pomysłem są słuchawki, które nie tylko pomagają skupić się przy ulubionej muzyce, ale są też oznaką, że właśnie pracujemy i nie należy nam przeszkadzać. Warto zachować również pomagający w koncentracji porządek na biurku. Nie można zapominać o potrzebnych przerwach, które warto wykorzystać w produktywny sposób, np. rozmawiając z innymi lub spacerując.
Jaką przestrzeń mam zapewnioną w umowie?
Do dyspozycji naszych klientów w ramach coworkingu oddajemy biurka oraz fotele obrotowe i szafki na ewentualne segregatory. W jednym biurze miejsce oferujemy zazwyczaj czterem osobom, upewniając się, że każda z nich ma zapewnioną komfortową przestrzeń do pracy. Mimo tego, iż nasi klienci na pewno cenią sobie pracę w towarzystwie, to do pełnego skupienia każdy potrzebuje tylko swojego kąta.
Do użytku klientów oddana jest również kuchnia, w której można przyszykować sobie coś do picia bądź podgrzać przygotowany wcześniej posiłek. Zapewniamy również obsługę korespondencji, recepcję i usługę sprzątania raz w tygodniu. Takie rzeczy, choć oczywiste dla pracowników korporacji, mogą naprawdę ułatwić życie freelancerowi.
Czy mogę rozmawiać przez telefon w biurze coworkingowym?
Jedną z rzeczy, która potrafi naprawdę mocno rozproszyć, jest dźwięk telefonu – szczególnie, jeżeli jego właściciela nie ma akurat przy biurku i nie może on przerwać irytującego dźwięku. Negatywnie na skupienie wpływa również sama rozmowa innej osoby przez telefon. Nie ma problemu jeśli chcemy przeprowadzić przy biurku krótką i treściwą rozmowę, jednak dłuższe konwersacje powinny odbywać się poza terenem biura.
W przypadku konieczności przeprowadzania dłuższej rozmowy telefonicznej, np. służbowej, warto zarezerwować sobie na ten czas osobną, zamkniętą salę. Nie można bowiem przeszkadzać innym osobom, którzy razem z nami przebywają akurat w danym pokoju. W Centrum Żoliborz można wynająć odpowiednią salę z 20-procentową zniżką.
Czy mogę zapraszać gości/klientów?
Gości bądź klientów możemy zapraszać jedynie do miejsc do tego przeznaczonych. Nie możemy zapominać, że pracujemy w bliskim towarzystwie, dla którego wizyty naszych gości – czy to prywatnych, czy biznesowych – mogą być niekomfortowe i rozpraszać w pracy. Warto zadać sobie pytanie, jak my czulibyśmy się w takiej sytuacji?
Do spotkań biznesowych przeznaczone są specjalne sale konferencyjne, które freelancerzy pracujący w naszym centrum mogą wynająć na określony czas wraz z 20-procentową zniżką. Spotkania prywatne, które w godzinach pracy zazwyczaj nie trwają zbyt długo, można przeprowadzać w okolicach recepcji lub na zewnątrz.
W jakich godzinach biura coworkingowe są otwarte?
Jedną z największych zalet biur coworkingowych jest elastyczność czasu pracy. Nasze centrum jest dostępne przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Freelancer w pełni samodzielnie decyduje o tym, kiedy przychodzi do pracy i kiedy ją opuszcza. Dzięki brakowi ram czasowych, klient może czuć się swobodnie, co bez wątpienia wpływa pozytywnie na kreatywność.
Niektórzy freelancerzy lubią pracować o niestandardowych porach – np. pojawiają się w biurze w godzinach, kiedy inni dopiero wstają do pracy. Inni wolą zająć się najpierw domowymi obowiązkami i przyjechać do centrum dopiero w godzinach wieczornych – niektórzy właśnie nocą czują się najbardziej kreatywni.
Miejsce do jedzenia i kultura pracy w biurze
W naszym biurze mieści się aneks kuchenny, do którego bezpłatny dostęp ma każdy klient. Znajduje się w nim kawa z ekspresu ciśnieniowego oraz kilka rodzajów herbat, które można pić do woli. Zapewnienie miejsca, w którym można przygotować sobie posiłek, to standard w dzisiejszych biurach coworkingowych. W biurze dostępne są również lodówki i mikrofalówki, co oznacza, że bez problemu możemy przynosić do pracy własnoręcznie przygotowywane posiłki lub przekąski. Warto pamiętać o tym, by oznaczyć swoje pudełko z jedzeniem tak, by nikt się nie pomylił – najlepiej imieniem bądź imieniem oraz nazwiskiem.
Zostaw komentarz