Prowadzenie własnej firmy jest dobrym sposobem na realizację ambicji w sferze zawodowej oraz na zapewnienie sobie stałych dochodów. Nie musi to być od razu wielkie przedsiębiorstwo produkcyjne. Równie dobrze sprawdzą się działalność freelancerska czy w obszarze e-commerce.

Jednak w każdej sytuacji o sukcesie decyduje oszczędne gospodarowanie zasobami finansowymi. To powód, dla którego warto wynająć wirtualne biuro w Warszawie.

Co to jest wirtualne biuro?

Rejestrowanie działalności gospodarczej oznacza konieczność podania adresu siedziby firmy. Dla urzędu stanowi on punkt kontaktowy z przedsiębiorcą oraz miejsce, do którego jest wysyłana wszelka korespondencja. Jest to niezbędne w celu dopełniania różnych formalności, przesyłania zawiadomień i wezwań, np. o planowanej kontroli skarbowej.

Mimo to przedsiębiorca, który nie prowadzi stacjonarnej działalności, nie ma potrzeby wynajmowania i utrzymywania biura. To ważna informacja np. dla osób, które prowadzą sklep internetowy. Taki serwis, chociaż ma fizyczny adres, bardzo często w rzeczywistości jest tworem wirtualnym, więc nie potrzebuje stałej siedziby. W podobnych sytuacjach od niedawna można skorzystać z usługi takiej jak wirtualne biuro w Warszawie.

Przeczytaj na blogu: Wirtualny adres – co to jest? Dlaczego warto?

Usługa tego typu jest zaliczana do outsourcingu, czyli polega na powierzeniu określonej grupy zadań wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. Wynajmując wirtualne biuro w Warszawie Centrum, otrzymujesz nie tylko adres w prestiżowej lokalizacji, ale też kompleksową obsługę – korespondencji i recepcyjną – a także możliwość przechowywania dokumentów.

Do dyspozycji masz też sale szkoleniowe i konferencyjne, w których możesz organizować spotkania z kontrahentami.

Jakie oszczędności daje wirtualne biuro?

Wirtualne biuro w Warszawie to nie tylko adres do rejestracji firmy i możliwość wymiany korespondencji z urzędami czy klientami. Skorzystanie z takiej usługi przynosi wiele innych korzyści, z których wiele ma wymiar finansowy.

Przeczytaj na blogu: Dlaczego warto skorzystać z wirtualnego biura? 

Koszt wynajmu przestrzeni biurowej

Jako pierwsze warto wymienić uniknięcie kosztów wynajmu powierzchni biurowej. Zakładając, że lokalizacja firmy znajduje się w stolicy, za wynajem biura o powierzchni 60 m2 w Warszawie Śródmieściu trzeba zapłacić prawie 5 000 zł. Podobne biuro na Ochocie kosztuje około 3 200 zł za miesiąc.

Są to znaczące kwoty dla początkującego przedsiębiorcy, u którego miesięczne obroty pozostają na niskim poziomie.

Opłaty za media

Wynajem lokalu to niejedyny wydatek na biuro. Trzeba je jeszcze utrzymać. Oznacza to przede wszystkim opłaty za media, gdyż lokal musi być ogrzewany, oświetlony i mieć dostęp do instalacji teletechnicznych.

Nawet jeśli korzystasz z telefonu komórkowego i nie potrzebujesz linii stacjonarnej, handel online wymaga dostępu do sieci internetowej. Za te wszystkie media co miesiąc trzeba zapłacić spore rachunki.

Wyposażenie biura

Wirtualne biuro Warszawa Bielany lub w innej lokalizacji w stolicy nie wymaga zakupu wyposażenia. Powierzając firmie zewnętrznej obsługę korespondencji czy przechowywanie dokumentów, nie musisz inwestować w meble biurowe, szafy na dokumentację, kserokopiarkę, skaner ani inne maszyny biurowe.

Koszt takiego wyposażenia byłby wysoki, gdyż za samo dobrej klasy urządzenie wielofunkcyjne zapłacisz od 700 do 1500 zł. Do tego dochodzi koszt zestawu mebli – biurka, krzeseł, szaf na dokumenty itp. Listę uzupełniają materiały eksploatacyjne, takie jak papier do drukarek, toner czy artykuły piśmiennicze.

Zatrudnienie pracownika do obsługi biura

Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który większość czasu spędza w terenie, z pewnością nie znajdziesz go wystarczająco dużo na przesiadywanie w biurze. W takiej sytuacji pozostaje Ci jedynie zatrudnienie, chociażby na pół etatu, pracownika, który przejmie biurowe obowiązki.

To z kolei oznacza tworzenie etatu ze wszystkimi konsekwencjami – od opłacania składek ZUS za pracownika, po wypłatę wynagrodzenia.

Sprawdź naszą ofertę wirtualnego biura

Zakładasz działalność gospodarczą i potrzebny Ci wirtualny adres w Warszawie? Nie musisz ponosić kosztów najmu, wyposażenia ani utrzymania fizycznego biura. Skorzystaj z usług, które oferuje nasze Centrum Żoliborz. Obejmują one wirtualne biura do wynajęcia na Żoliborzu oraz w Śródmieściu przy Placu Inwalidów 10.

Zapewniamy kompleksową obsługę korespondencji, recepcyjną i przechowywanie dokumentów w cenie już od 150 zł za miesiąc. Sprawdź naszą ofertę!

Zostaw komentarz